نظر غیر کارشناسی ممنوع!؟

خرید بک لینک

مجلس محترم طرحی را در دست تصویب دارد که به موجب آن اظهار نظر غیر کارشناسی ممنوع شده و متخلفین از این قانون را به 5 تا 10 سال زندان محکوم می نماید.

شاید، این طرح، طرح بدی نباشد؛ با این حال جدا از تناسب جرم با کیفر، که در طرح به هیچ وجه رعایت نشده است، " دو صد گفته چون نیم کردار نیست" اصلا مورد توجه مجلس نشینان محترم واقع نشده است.

درست است که افراد مختلف جامعه، اعم از عادی و سلبریتی و هنرپیشه و ورزشکار و ... باید از اظهار نظرهای غیر کارشناسی، که کشور را وارد التهاب می کند، پرهیز نمایند؛ اما اولی تر آن است که در ابتدا مانع از فعالیت های غیر کارشناسی، که عامل اصلی بروز مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه می باشد، گردیم!

شما را نمی دانم! اما خود من تا دلتان بخواهد( یعنی تا دل مدیر عامل محترم خواسته است) فعالیت هایی که کوچکترین ربطی به مقطع و مدرک تحصیلی، تجربه کاری و توانایی های شغلی نگارنده نداشته است انجام داده ام؛ خواه به خاطر ظیق وقت و اینکه شرکت قادر نبود در مدت زمان کوتاه با فرد متخصص مورد نیاز قرارداد همکاری منعقد نماید و خواه جهت کاهش هزینه ها و اینکه پولی که می گیرم حلال باشد!

ناگفته پیداست انجام درست هر کار نیازمند "خواستن" و "توانستن" است که در سال های نخست پیروزی انقلاب اولی تحت نام "تعهد" شناخته می شد و دومی به اسم "تخصص" معرف حضور خاص و عام گردیده بود.

به دنبال این نامگذاری، بحث "تعهد مهمتر است یا تخصص؟" پیش آمد و آنطور که شنیده ام در پاسخ به این پرسش شهید چمران بهترین جواب را داده است: "البته تعهد؛ اما هیچ آدم متعهدی کاری که تخصص انجام آن را ندارد بر عهده نمی گیرد"

این روزها، کشور ما درگیر مسائل و مشکلات مختلفی است که از میان آن ها می توان به موضوعات مرتبط با آب و هوا، گاز، برق، ترافیک، فقر، تبعیض، طلاق، مسکن، خودرو، بی اخلاقی، تن فروشی، هنر، ورزش، ازدواج، فرزندآوری، نازایی، عدم امنیت، استرس، افسردگی، کلاهبرداری، اختلاس، تولید، دین و مذهب، حجاب، عفاف، مطبوعات و رسانه ها و ... اشاره نمود.

بیشتر این مشکلات از "فرار مغزها" و "فرار قلب ها" نشات می گیرد؛ زیرا اولی باعث خروج نخبگان جامعه شده و کشور دارای کمبود و نبود نیروی متخصص انسانی را مجبور می سازد جایگاه های حساس را با افراد نالایق و ناوارد پر کند و دومی موجب می گردد شخص متخصص ناراضی از شرایط کاری، از حقوق و مزایا گرفته تا محیط کاری نامناسب و قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری، کم کاری پیشه کرده و تمامی آنچه در چنته دارد را رو نکند.

با این حساب؛ انتظار می رفت مجلس محترم طرح های کنترل کننده "فرار مغزها" و "فرار قلب ها" را تقدیم هیات رییسه گرداند تا با رعایت عدالت اجتماعی و قرارگیری هر چیزی در جای خود، مسائل و مشکلات حل و فصل گردند و جایی برای اظهار نظر غیر کارشناسی، بابت موضوعاتی که وجود داخلی ندارند، موجود نباشد!

+ نوشته شده در سه شنبه یازدهم بهمن ۱۴۰۱ ساعت 13:11 توسط محمد ماکویی  | 

دلنبشته های تابناک...

ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 150 تاريخ: شنبه 15 بهمن 1401 ساعت: 13:43

صفحه بندی