رییس پلیس محترم تهران فرموده اند که مردم باید از خرید کالاهای دست دوم یا استوک خودداری نمایند، زیرا ممکن است آن ها اموال مسروقه باشند.
در درستی حرف رییس پلیس حرفی نیست؛ اما مشکل این است که خرید کالاهای استوک بیش از آنکه از سر ناآگاهی باشد از سر الزام و اجبار و ناچاری صورت می گیرد.
واضح است که در کشوری که کالای اصل و دارای گارانتی ضمانت کارکرد طولانی مدت، حد اقل تا موعد انقضای گارانتی، را ندارد هیچ انسان عاقلی دست به خرید جنسی نمی زند که ممکن است فردا کارآیی خود را از دست بدهد یا، دست بالا، یک ماه عصای دستش باشد.( خوش اقبال ها از کالای استوک خود استفاده طولانیتری هم به عمل آورده اند!؟)
با این حال؛ آن ها که دست به شماتت خریدار جنس استوک می زنند پاسخ روشن و درست و منطقی برای سوال "تو اگر جایم بودی چه می کردی؟" ندارند.
جدا از این موضوع، در بسیاری موارد جنس اصل و یا قطعه اصل در بازار داخلی یافت نمی شود و افراد فقط مخیر هستند بین خرید استوک و یا عدم خرید دست به گزینش بزنند!
برای جا افتادن بهتر مطلب فرض کنید که پول خرید یخچال نو را ندارید اما می توانید یخچال استوک را با یک سوم قیمت خریداری کنید!
عدم خرید گزینه بهتری است، اما یخچال باعث می شود شما دست به عمده خری زده و هزینه های روزانه و ماهانه خود را کاهش دهید!
این هزینه های زیاد شده، در عدم خرید یخچال، ممکن است اوضاع مالی و معیشتی شما و خانواده محترم را کاملا به هم ریخته و شما را به شدت در فکر "بینوایان" و کاری که "ژانوالژان" کرد بیندازد!
می گویند فقر که از در وارد شود ایمان از پنجره می گریزد.
با این حساب؛ آن ها که اوضاع مالی رو به راهی ندارند هر آن ممکن است دست به سرقت اموال و مایحتاج ضروری و اولیه زندگی مدرن بزنند و اینکه فکر کنیم آن ها از بیم آنکه مال خریداری کرده ممکن است شبهه سرقتی بودن داشته باشد بی خیال خرید می شوند نباید نگرانی!؟ عمده ای ایجاد نماید.
به این ترتیب؛ قطعا، مردم مایل نیستند جنس "استوک" بخرند به شرط آنکه مسئولین و دولتمردان محترم شرایط حداقلی یک زندگی معمولی و نرمال را برای ایشان فراهم آورده باشند!
ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 12