
بسیاری فیلم زیبای "گاو"، اثر زنده یاد داریوش مهرجویی، را مشاهده کرده اند؛ با این حال اگر یک "گاو دیده" بخواهد موضوع فیلم را به یک "گاو ندیده" توضیح دهد، احتمالا، چیزی شبیه این خواهد گفت: "داستان مربوط به یک مش حسن نامی است که گاو خود را بی نهایت دوست دارد. او به این دلیل نمی تواند از دست رفتن گاو را تحمل کند و لذا برای قبول این مصیبت فکر می کند که خودش گاو است و گاو نمرده است."این توضیح، قطعا، توضیح بدی نیست؛ اما، متاسفانه، در ادای آن یکی از سکانس های ماندگار فیلم، از سکانس های پایانی، فراموش ...
ادامه مطلب
از کسی فرق "خر" و "گاو" را می پرسند و او چنین جواب می دهد:"خر" هنگام عبور از خیابان به راست و چپ خود نگاه کرده و در صورت عدم مشاهده اتومبیل های گذری پای در گذرگاه می گذارد و این در حالی است که "گاو" چنین کاری نکرده و به یکباره عین "خر" وارد خیابان می شود!طنز بالا حکایت کسانی است که به چیزی اعتقاد قلبی دارند، اما چیز دیگری را بر زبان می آورند. در این باب، داستان زیر بهتر و مودبانه تر ساخته و پرداخته شده است:پسر بزرگ سیب بزرگ را خودش خورد و سیب کوچک را به برادر کوچک داد. برادر کوچک اعتراض کرد و ...
ادامه مطلب