
مادر بزرگ من، شادروان، 10 فرزند به دنیا آورده بود که 5 تا از آن ها از دار دنیا رفته بودند.وقتی با تعجب در این باره از مادر سوال کرده بودم صادقانه جواب داده بود که آن زمان ها رسم این بود که پدر و مادرها فرزندان زیادی به دنیا بیاورند تا دست کم چند تایشان زنده باقی بمانند!ایشان در دنباله اضافه کرده بودند که جدا از این؛ تربیت موضوع چندان مهمی نبود و مثلا هم خیلی پدر و مادرها نمی دانستند بچه هایشان در کدام مدرسه و کلاس درس می خوانند و هم بسیاری بابا و مامان ها در هنگام صدا کردن اسم بچه ها نام آن ها...
ادامه مطلب