تهران چطور تمیز می شود؟!

خرید بک لینک

پایتخت امروزه ایرانی ها دو تکه شده است یعنی در حالی که بخشی از آن در زیر زمین قرار گرفته و انصافا تمیزی از سر و رویش می بارد, قسمت رو زمینی آن با انبوه زباله هایی که در گوشه و کنارش می بینیم چهره ای زشت و نازیبا به معرض تماشا گذاشته است.

قطعا زباله های تولیدی و توزیعی موجود در بخش بیرونی تهران از فضا نیامده و ساخته و پرداخته همان مردمی هستند که در زندگی زیر زمینی نظافت را حسابی رعایت می کنند.

سوال این است که وقتی مردم زیر زمین همان مردم روی زمین هستند چرا باید تهران زیر زمینی را تا این حد متفاوت از تهرانی که روی زمین واقع شده است ببینیم؟

جواب به پرسش بالا وقتی سخت تر می شود که آن هایی که در زیر زمین تردد می کنند را اقشار متوسط به پایین اجتماع فرض کرده و بخواهیم مابین فقر اقتصادی و فقر فرهنگی رابطه ای پیدا نماییم.

جواب به سوال بالا خیلی سخت نیست و به یک اصل شناخته شده بر می گردد:"مردم بیش از آنکه وفق تربیت خانوادگی خود رفتار نمایند بر مبنای شرایطی که در آن گرفتار می شوند واکنش نشان می دهند"

به عبارت دیگر اینکه مترو را همیشه تمیز دیده ایم به این خاطر بوده که از روز اول تمیز بوده و پرسنل زحمت کش آن موظف بوده اند که به سرعت هرچه تمامتر زباله هایی که خارج از جای مخصوص ریخته می شوند را به محل ویژه خویش انتقال دهند.

به این ترتیب بود که مردم خیلی زود به نتیجه "حیف نیست؟!" رسیده و زباله های خود را در جای مخصوص ریخته و یا آن ها را تا هنگام سر درآوردن از کوچه و خیابان مناسب پرتاب کردن زباله نزد خود نگاهداشتند.

در تهران روی زمین اوضاع کلا متفاوت بوده و مردم , همیشه با ایده "یک ذره زباله بیشتر یا کمتر مگر فرقی می کند" کمک شایان توجهی به هرچه آلوده تر کردن محیط زیست خویش کرده اند.

با این حساب تمیز نگه داشتن بخش روی زمینی تهران اصلن کار سختی نیست,به شرط اینکه شهردار جدید پایتخت کار را از یک محله کوچک آغاز کرده و از برداشتن سنگ بزرگی که معنای نزدن می دهد پرهیز نماید.

مسلم است که سازمان عریض و طویل شهرداری تهران از عهده اعمال فشاری که منجر به تمیزی و نظافت کامل یک محله کوچک شود حسابی بر می آید.

در این محله پرسنل شهرداری باید آموزش ببینند که با تمامی زباله های ریخته شده به شیوه "الان جمعش می کنم" برخورد کرده و کار صورت گرفته در مترو را الگوی خویش قرار دهند.

پس از طی مدت زمان کوتاهی که مردم یاد می گیرند با زباله های خود چگونه "تا" کنند,فشار از روی محله برداشته شده و متوجه دیگر محلات می شود.

شکی نیست که این شیوه کاملا جواب داده و تهران روی زمین را همانند تهران زیرزمینی شبیه "دسته گل" می کند,به ویژه اینکه شهردار محترم تهران یک پا آموزش و پرورشی درست و حسابی است و نیک می داند که علاوه بر پرورش گل ها و گیاهان,آموزش شهروندان را هم باید کاملا جدی قلمداد نماید!!؟

دلنبشته های تابناک...

ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال می‌کنید

برچسب: تهران,چطور,تمیز,شود؟, نویسنده: بازدید: 113 تاريخ: سه شنبه 7 شهريور 1396 ساعت: 15:05

صفحه بندی