زندگی با "بچه"!

خرید بک لینک

بیشتر آدم ها ازدواج کرده و بچه دار می شوند. زندگی متاهلی، در بسیاری موارد، بهتر از زندگی مجردی است و وجود بچه هم حال اغلب آدم ها را خوب می کند. با این حال؛ آیا می توان گفت که بچه دار شدن از انسان، آدم بهتری می سازد؟ خیلی مطمئن نیستم!

لابد شما هم جمله معروف "آدم برای بچه اش همه کار می کند!" را زیاد شنیده اید!

قطعا معنی این جمله این نیست که فرد صاحب فرزند شده پزشکی خواهد خواند تا هم از خود راضی تر شود و هم آینده بهتری را برای بچه رقم بزند!

اتفاقا؛ معمولا عکس این قضیه اتفاق می افتد و بیشتر موفقیت ها در دوران مجردی و وقتی دور و بر آدم هنوز شلوغ نشده و او هنوز فرصت نفس کشیدن دارد و مصائب و مشکلات زندگی باعث نشده "زنده ماندن" اولویت نخست و "زندگی کردن" اولویت دوم انسان باشد گوشه چشمی به "معذب!" نشان می دهند!

"آدم برای بچه هر کار می کند!" معمولا به این معناست که آنی که در تامین هزینه های معاش و دارو و درمان فرزند درمانده شده و خیال ندارد تا با خودکشی مسئله را فقط برای خودش حل کند دست نیاز به دوست و آشنا و غریبه و بیگانه و کس و ناکس دراز کرده و وامی، که پشتوانه ای برای پرداخت آن ندارد، را تقاضا می نماید!

"آدم برای بچه اش هر کار می کند" یعنی انسان برای زنده ماندن بچه و یا مهیا کردن شرایط خوب زندگی برای وی از دیوار خانه مردم بالا نرفته و در عوض از روش های جدید و مدرن دزدی و اختلاس و خلاف، که احتمال گیر افتادن افراد را به صفر می رسانند، به بهترین وجهی بهره برداری می کند!

ساده ترین حالت را می توان در این دید که آقای مدیر برای اینکه آب توی دل بچه تکان نخورد حقوق پرسنل را سر برج پرداخت نکرده و با قرار دادن کلیه کارکنان، که ممکن است تعداد آن ها به 1000 و 2000 نفر برسد، در یک کفه و بچه ای که به زحمت نیم وجب می شود، در کفه دیگر، وزن فرزند را هزاران بار سنگین تر بگیرد!

با این حساب؛ واقعا چرا بیشتر افراد ازدواج کرده و صاحب زن و فرزند می شوند؟

دلیل بر نگارنده هویدا نیست؛ اما او به شدت بر این گمان است که چون تولید بچه متعاقب رابطه لذت بخش جنسی اتفاق می افتاد و جلو بچه دار شدن را به این راحتی ها نمی شود گرفت و بیشتری ها دوست دارند خودشان یک فعالیتی بکنند و بعد به طبیعت اجازه دهند کار معمول خود را بکند تولید و تولد بچه صورت می گیرد و اگر قرار بود تولد فرزند در دنباله یک کار بی لذت صورت گیرد چه بسا امروزه تعداد بی بچه ها به مراتب بیشتر از تعداد بچه دارها می بود!

+ نوشته شده در سه شنبه دهم بهمن ۱۴۰۲ ساعت 13:20 توسط محمد ماکویی  | 

دلنبشته های تابناک...

ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 67 تاريخ: شنبه 14 بهمن 1402 ساعت: 19:07

صفحه بندی