چرا فناوری به کمکمان نیامده است؟!

خرید بک لینک

مهندسین قدیمی روزهایی را به خاطر دارند که بی کمک گیری از نرم افزارهای مهندسی که کارها را بسیار دقیق تر و راحت تر می نماید,انجام وظیفه نموده و کارها را با مشقت و سختی هر چه تمامتر پیش می بردند.

امروزه آدم هایی که با بهره گیری از نرم افزار "اتوکد" تهیه و تولید نقشه ها را کم اشتباه و سریع به سامان می رسانند حتی فکر اینکه "نقشه کشی دستی چه درد سرهایی دارد" را به مخلیه خود راه نمی دهند.

در سالیان دور که نقشه کشی با استفاده از دست صورت می پذیرفت , زمان طولانی انجام کار تنها مشکل پیش روی نقشه کش ها نبود زیرا یک تکان نابجای "راپید" موجب می گشت که قطره مرکب ریخته شده بر روی "کالک" کل زحمات نقشه کش را بر باد دهد.

استفاده از "تیغ" یا "کاتر" جهت رفع ایراد نه تنها زحمات توان فرسایی را نصیب نقشه کش بی نوا می نمود,آخر و عاقبت خوبی را برای نقشه تولیدی که یا یک جای آن پاره شده بود و یا یک جایش را نمی شد خواند ایجاد نمی کرد.

عدم استفاده از نرم افزارهایی همانند "sap" نیز نه تنها محاسبات مهندسی را حسابی طول می داد, موجب می شد خطاهای انسانی و مهندسی لازمه کار انجام شده به حساب بیاید.

با این حال جای این سوال وجود دارد که چرا فناوری چندان که باید و شاید به داد ما ایرانی ها نرسیده و نه تنها زمان انجام کارها را کوتاهتر نکرده است,خطاهای مهندسی و انسانی را چشمگیرتر و انگشت نما تر از سابق نموده و موجب گشته که مردم بهره مند,بسیار بیش از پیش از کارهای مهندسی آسیب و خسارت ببینند.

شاید گفته شود که افزایش جمعیت نیاز به کارهای مهندسی را ازدیاد بخشیده و موجب شده زیادی کارها در انجامشان کم و کسری هایی ایجاد نماید.

این گفته تنها در شرایطی منطقی قلمداد خواهد شد که رشد افزایش جمعیت را بیش از شتاب پیشرفت های علمی و فناوری در نظر گرفته و فناوری های امروزی را عقب مانده تر از آنی که به کار جمعیت فعلی بیاید لحاظ نماییم.ناگفته پیداست که چنین "لحاظ کردنی" نمی تواند منطقی و عقلایی باشد.

واقعیت این است که وقتی شما می خواهید یک کار خوب تحویل دهید,فناوری به کمکتان آمده و کار را هم از نظر زمان انجام و هم از لحاظ کیفیت درخور, خوب تر می کند اما وقتی که پای پول به میان کشیده شود و در تمامی مراحل انجام یک کار مهندسی "چه به من می رسد؟" سوال اساسی مطروحه باشد, نرم افزارها و فناوری ها جز به درد توجیه عیوب و ایرادات و بیان "نرم افزار انجامش داده است!" و "مگر من انجامش داده ام که عیب و ایرادهایش را از من می پرسی؟!" نخواهند خورد!!؟

دلنبشته های تابناک...

ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 173 تاريخ: جمعه 14 آبان 1395 ساعت: 7:10

صفحه بندی