نفر اول 200 هزار تومان داد، وارد اتاق دکتر شد و فوری بیرون آمد!
دومی 200 هزار تومان داد، وارد اتاق دکتر شد و بعد از نیم ساعت خارج شد!
سومی 200 هزار تومان داد، وارد اتاق دکتر شد و کارش را 15 دقیقه ای به سامان رسانید!
معلوم است که اگر کسی در مقام "اعتراض" به منشی بگوید که "این چه وضعی است؟" به جز جواب "کار بیماران معلوم نیست! بعضی ها کارشان زیاد طول می کشد و برخی کارشان فوری، فوتی راه می افتد" را نخواهد شنید!
مسلما؛ حرف منشی به دور از منطق و واقعیت است و ما خوب می دانیم که روحیه شرقی ما ایرانی ها در مدت زمان ویزیت و معاینه تاثیر به سزایی دارد؛ به گونه ای که بیماران خجالتی و ماخوذ به حیایی که از زمان حضور در اتاق دکتر نگران وقت بیرونی ها هستند نیمی از مشکلات و مسائل مرتبط با بیماری را پنهان داشته و نیامده خارج می شوند و در عوض آن هایی که حساب قران، قران خرجی که بابت ویزیت کرده اند را دارند تلاش می کنند که به بیان مشکلات و مسائل مرتبط با بیماری خود بسنده نکرده و در زمان حضور در اتاق پزشک، بر دیده منت نهادن سفارش های فامیل نزدیک و دور، که دارای بن مایه "از دکتر بپرس....!" است، را هم فراموش نکنند!
با این حساب؛ شاید اگر ویزیت پزشکان محترم در عوض اینکه بابت "هر بار معاینه" اخذ شود، مثلا، به زمان 15 دقیقه ای اختصاص داده می شد و منشی با پس دادن بخشی از "حق ویزیت" بیمارانی که وقت کمی از دکتر گرفته بودند، "طول داده ها" را بابت "اضافه خدمت پزشک" و "گرفتن وقت بیماران در صف انتظار" جریمه می کرد، مدیریت مطب بهتر و درست تر صورت می گرفت و عدالت اجتماعی "درمان گاه" بیشتر رعایت می شد!
انجام این "مهم" قطعا سخت نیست و فقط همت والای پزشکان را می طلبد و اعتقاد قلبی آن ها مبنی بر اینکه "وقت بیماران حاضر در مطب ارزش یکسان دارد" را!
ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 86