شاید شما هم فیلم زیبای "رحمان 1400" را دیده باشید! در این فیلم، رحمان، که ابدارچی ساده یک شرکت است، تصمیم میگیرد دست به یک خودکشی نمایشی، که دیگر کشی به نظر برسد، بزند تا اوضاع و احوال خانواده محترم را، پس از مرگ، ساماندهی نماید.
احتمال دارد سرکار خانم "مینو محرز" هم فیلم "رحمان 1400" را دیده باشد، زیرا در غیر این صورت بعید بود با عنوان " به خانواده های داوطلبینی که در اثر تزریق واکسن کرونا فوت کنند دیه پرداخت می شود" به رحمان 1400 های جامعه، که متاسفانه کم شمار هم نیستند، مژده "شاید فوت کردید!" بدهد.
جالب این است که برخی از داوطلبینی که صراحت و صداقت خانم محرز را نداشته اند در پاسخ به "چرا به واکسن ایرانی اعتماد دارید؟" جواب هایی در مایه های "سر که نه در راه عزیزان بود بار گرانی است کشیدن به دوش" داده اند که بیش از اعتماد آن ها، از بی اعتمادی ایشان حکایت(شاید هم شکایت!) می کند.
نکته مهم دیگر این است که مسئولین و دست اندرکاران امور در حالی از خیل داوطلبین تزریق واکسن مرحله اول تست انسانی گزارش تهیه کرده و در باره " از هر قشری داوطلب داریم" حرف زده اند که مرجح دیده اند شمار و درصد اقشار مختلف داوطلب را کاملا مسکوت بگذارند!
آیا واقعا باید باور کنیم که شمار آقایان و خانم های داوطلب تزریق به یک اندازه است؟* آیا شمار آن هایی که اوضاع و احوال مالی خوبی داشته و اصطلاحا دستشان حسابی به دهانشان می رسد با تعداد کسانی که از دهک های درآمدی پایین جامعه بوده و مرگ و زندگی برایشان توفیر چندانی ندارد برابری می کند؟ آیا شمار قابل توجهی از داوطلبین را دارندگان تحصیلات عالیه دانشگاهی و اساتید دانشکده ها، که خوب می دانند یک پایان نامه ساده معمولا چطور جمع می شود، تشکیل می دهند؟ آیا آن هایی که خودشان دست اندرکار تولید واکسن بوده اند و اشراف کامل دارند که واکسن ایرانی تا چه اندازه اصولی تهیه شده است، در میان داوطلبین حضوری در خور تحسین دارند؟ آیا در میان داوطلبین، کسانی که واکسن رایگان را چیزی همانند گاز و برق و آب و نفت مفت در نظر گرفته و با احترام قائل شدن به مهترهای خویش، نسبت به پیشکش اهدایی بصورت "خوبیت ندارد قبول نکنیم!" واکنش نشان بدهند، یافت نمی شوند؟ آیا در میان داوطلبین، مردمان خسته از زندگی، که به احترام خانواده، مرگ در اثر تزریق واکسن کرونا را شایسته تر از مصرف قرص برنج می دانند هم پیدا می شوند؟ آیا سلبریتی های هنری، ورزشکاران شناخته شده و سیاسیون دارای سمت های بالا هم در زمره کسانی که برای تزریق واکسن ایرانی در مرحله تست انسانی سر و دست می شکنند، هستند؟
و اما سوال آخر کلیدی: واقعا چند درصد از داوطلبین تزریق واکسن را آن هایی که حالا، حالاها خیال زندگی کردن دارند تشکیل داده اند و کدامین شمار از آن ها بر پایه "اگه زندگی همینه نمیخام چشمام دنیا رو ببینه!" و یا اعتقاد راسخ بر "دنیای بهتری هم هست!" ترجیح داده اند در گروه "شصت منهای چهار" قرار گیرند!؟
*شمار خانم های داوطلب از این نظر اهمیت دارد که ممکن است تعدادی از بانوان گرامی، با گله مندی از سیاست های "سهمیه بندی"، که حق و حقوق آن ها را کاملا پایمال کرده است، "چرا اینجا سهمیه بندی نمی کنید!؟" بگویند!
ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 142