کلیپی در فضای مجازی منتشر می شود که بچه های کوچک را در حال حرکات موزون نشان می دهد.آقای علی مطهری نسبت به این موضوع واکنش شدید نشان داده و خواستار پاسخگویی مسئولین و متصدیان آموزش و پرورش می شود.وزیر آموزش و پرورش مشکل موجود را تایید نموده و جهت رفع نگرانی چیزی در مایه های "اگر بچه ها را نماز خوان بار بیاوریم این مسایل وجود داخلی نخواهند داشت" را بیان می دارد.
قبل از فکر کردن به اینکه راه چاره وزیر محترم آموزش و پرورش در صورت اجرا تا کدامین میزان از شدت وقوع جریانات مشابه خواهد کاست بهتر است ظاهر ابن ملجم مرادی را در نظر آورده و از خود سوال کنیم که چرا فردی که از شدت عبادت پیشانی پینه بسته دارد دست به شمشیر برده و دستان خود را به خون بهترین انسان عالم هستی آلوده می سازد.
پاسخ البته روشن است:ابن ملجم به خوارج تعلق داشته و خوارج خارج شدگانی بودند که با درک ظاهر اسلام و عدم درک باطن آن، علیرغم داشتن ظاهر مسلمان دست به اعمال و رفتاری می زدند که زبان هر مسلمان و غیر مسلمان از بیان آن شرم دارد.
اینکه خوارج چگونه ظهور کردند و پیدایش خود را معلول و مرهون چه دیدند به موضوع این یادداشت ربطی ندارد، زیرا آنچه در باب وجود آن ها مهم است این است که آن ها بخوبی هر چه تمامتر می توانند مصداق "یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است" باشند.
به این ترتیب می توان این سوال را از وزیر محترم آموزش و پرورش نمود که در تمام سالیان گذشته که تمامی اولیای امور فرهنگی و آموزشی و پرورشی هم و غم خود را معطوف نماز خوان و روزه گیر بار آوردن دانش آموزان کرده اند، چه تعداد از ایشان خواسته اند تا فکر شاگردان خویش را معطوف اصل دین ساخته و آن ها را قادر نمایند به سوال اساسی "اگر دین نباشد چه بر سر نسل بشر خواهد آمد؟" پاسخ بی شبهه و درست و حسابی بدهند.
آقای وزیر احتمالا خوب می دانند که زمانی که مردم تمام اخبار و جریانات و حوادث را از طریق صدا و سیما و روزنامه های داخلی دریافت می کردند گذشته و امروزه شبکه های مجازی عامل اصلی کسب اطلاعات بسیاری از مردمان معمولی و کوچه و بازار به حساب می آید.
اینگونه مردمی خوب می دانند که مسلمانان افراطی(حیف نام مسلمان که بر اینگونه قاتلین بالفطره گذاشته شود) سرزمین های اطرافمان چگونه دستان خود را به خون آدم های بیگناه آلوده کرده و تا کدامین اندازه زن های همسر از دست داده و بچه های بی پدر و مادر را آثارالباقیه خود ساخته اند.
با این حال اگر بچه کوچکی، که پرسشگری حق مسلم اوست، از معلم سوال کند که چرا نسخه تجویزی آقای وزیر تا به حال نتوانسته از ظهور و بروز گروههای اسلام گرای افراطی(حیف است که نام این گروهها اسلام گرا گذاشته شود) جلوگیری کند، آیا معلمی که خود نیز از درک اصل دین غافل بوده قادر است او را بخوبی راهنمایی کند.
آیا اگر بچه ای با عقل کوچک خود به این نتیجه برسد که خواندن نماز می تواند از انجام حرکات موزون جلوگیری کند، اما در باره کارهای بسیار بدتر از حرکات موزون کاری از دستش ساخته نیست، ضربه ای بسیار سنگین به نماز و نماز خوان ها وارد نساخته ایم.
این روزها در پارک ها شاهد تبلیغ خوبی در باره لزوم مراعات حجاب هستیم.این تبلیغ با بیان "خواهرم.حجاب را هم به دیگر خوبیهایت بیفزا" چنین می گوید که خانم هایی که انواع و اقسام خوبی ها را دارند، اما حجاب را چندان که باید و شاید رعایت نمی کنند با درک اینکه در کارشان کمی و کسری موجود است مقید به حفظ و رعایت حجاب خواهند شد.
در مورد نماز هم قطعا این موضوع مصداق دارد، یعنی اگر مسئولین آموزش و پرورش و متصدیان امور فرهنگی بچه های مردم را خوب بار بیاورند خود به عینه مشاهده خواهند کرد که گرایش ایشان به نماز تا چه اندازه افزایش می یابد.این در حالی است که گمان بردن بر اینکه اگر بچه ها نماز خوان بار بیاییند بقیه خوبی ها را هم ناخودآگاه جلب خواهند کرد کاری از پیش نبرده و در نهایت امر جز اینکه از دانش آموزان کسانی که چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند بسازد فعلی صورت نخواهد داد.
دلنبشته های تابناک...ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 194