کهتر و مهتر؟!

خرید بک لینک

ما ایرانی ها از بچگی حرف گوش کن و مودب بار می آییم.

با این حال باید پذیرفت که این ادب تربیتی بیش از آنکه بر پایه باور و اعتقاد قلبی شکل گرفته باشد بر اساس "آدم باید احترام بزرگتر را نگه دارد" پای به عرصه هستی می گذارد.

به همین دلیل گوش کردن و به جان خریدن مدام حرف والدین و معلم هرگز کار راحتی نیست و به این مناسبت دست پرورده های این دو گروه بزرگوار همواره در انتظار فرصتی برای "جبران" هستند.

متاسفانه این فرصت به این زودی ها و به آسانی ارزانی کهتر ها نمی گردد زیرا هم در دانشگاه,استاد بزرگتر دانشجو خواهد بود و هم در محل کار, مقامت مدیریت مهتر کارمند به حساب می آید.

اینگونه است که در کشور ما انتخابات ریاست جمهوری و مجلس, فرصتی برای عرض اندام پایین دستی ها و نادیده گرفته هاست و دقیقا به همین دلیل است که در بحبوحه انتخابات , اکثریت قریب به اتفاق کاندیداها با تغییر موضع آشکار یکصد و هشتاد درجه ای به اقشار فرودست جامعه روی خوش نشان داده و "هر چه شما بفرمایید" را نثار رای دهندگان گرامی می نمایند.

با این حساب, عجیب نیست که کسی مثل احمدی نژاد با وعده یارانه پنجاه هزار تومانی سر کار می رود(و به نوبه خود ملت را سر کار می گذارد) و شخصی همچون قالیباف برای رای آوری "بیشترش می کنیم" را بر زبان می آورد.

قطعا در نتیجه چنین انتخاباتی دولتمردان و مسئولینی پای به عرصه هستی نخواهند گذارد که با فکر بکر خود راه را برای تعالی و پیشرفت کشور هموار سازند.

بر عکس! در انتخاباتی اینگونه بار ترقی مملکت به تمامی بر دوش مردمی قرار خواهد گرفت که با سعی و خطای هر چهار سال یکبار بتوانند بالاخره شاهد مقصود را در آغوش گرفته و در مورد وی ارشمیدس وار "یافتم" بگویند.

در کشورهای متمدن و پیشرفته اوضاع دقیقا بر خلاف کشور ما رقم می خورد زیرا در این سرزمین ها معلم ها و آموزگاران گرامی به یاری پدرها و مادرها شتافته و اذهان بچه های آن ها را خلاق و پرسشگر بار می آورند.

بارآوری های اینگونه هم موجب می شود که کودکان خیلی زود "کی از کی بهتره" را درک کنند و هم سبب می گردد که آن ها سریعا متوجه گردند که بهتر است برای حل و فصل مشکلات خویش چه کسی را برگزینند.

روی این حساب است که انتخاب رییس جمهور و نماینده مجلس به شدت به پیشینه داوطلب گره خورده و در پاسخ به سوالاتی از قبیل "اگر بدانی چه کارهایی کرده است؟!" صورت واقع به خود می گیرد.

لذا اصلا نباید تعجب کرد که در آلمان بالاترین دستمزد را معلم ها می گیرند چون آلمانی ها بر خلاف ما ایرانی ها خوب می دانند که یک رییس جمهور دکتر و یک نماینده مهندس فقط وقتی به وظایف خود به نحو احسن جامه عمل خواهند پوشاند که آموزگار در خلاق و پرسشگر بار آوردن فکر و ذهن دانش آموزان کم و کسری نگذاشته و دل را به بخشش بزرگترها خوش نکرده باشد؟!

دلنبشته های تابناک...

ما را در سایت دلنبشته های تابناک دنبال می‌کنید

برچسب: کهتر,مهتر؟, نویسنده: بازدید: 149 تاريخ: يکشنبه 26 شهريور 1396 ساعت: 5:46

صفحه بندی